Urządzenia do zadań specjalnych

Sprawdzą się wszędzie tam, gdzie warunki są surowe i trudne. Dzięki temu, że efekt iskrzenia został zredukowany do minimum doskonale nadają się do stref zagrożonych wybuchem. Hydropiaskarki SANdBOT Ex 100 i 200 to urządzenia, które wpisują się w specyfikę branży.

Szerokie spektrum zastosowania to coś, co zdecydowanie wyróżnia innowacyjną technologię czyszczenia bezpyłowego SANdBOT. Urządzenia tej serii do oczyszczenia powierzchni wykorzystują strumień powietrzno- wodno- ścierny. Ta trójfazowa mieszanina trafia w stronę obrabianej powierzchni za pomocą węża i dyszy roboczej, a struktura materiału pozostaje nienaruszona. Technologia ta zdecydowanie różni się od tradycyjnego piaskowania, a jej mocne strony to brak pylenia czy trzykrotne mniejsze zużycie ścierniwa.

SANdBOT Ex 100 i 200 to hydropiaskarki, które sprawdzą się w wymagających warunkach, szczególnie w branży górniczej i petrochemicznej. Zredukowany do minimum efekt iskrzenia sprawia, że urządzenia te mogą pracować w następujących strefach zagrożonych wybuchem: 1 (II 2G), 21 (II 2D), 2 (II 3G), 22 (II 3D). W tych warunkach ścierniwem będzie wyłącznie Garnet. Stosowane ścierniwa nie muszą być suszone przed ich użyciem, dotyczy to piasku czy innych ścierniw podatnych na zbrylenie pod wpływem wilgoci.

Oba modele zużywają tyle samo samo wody (1,4 l/min), jak i ścierniwa (1-5 kg/min), różnią sią natomiast przede wszystkim pojemnością zbiornika i masą urządzenia. Istotne jest również to, że są to urządzenia maksymalnie ekonomiczne. Ich koszty eksploatacji są najmniejsze w odniesieniu do piaskowania suchego, czyszczenia suchym lodem oraz czyszczenia hydrodynamicznego samą wodą (myjki 2,5 – 3 tys. Bar).

SANdBOT Ex 100 i 200 z powodzeniem poradzą sobie z usunięciem oznaczenia z powierzchni asfaltowych, gumy i innych zabrudzeń. Doskonale sprawdzą się w pracy z konstrukcjami stalowymi i drewnianymi, piaskowcem oraz kamieniem przy tworzeniu powłok antypoślizgowych. Mogą być wykorzystywane do prac konserwacyjnych w przemyśle okrętowym i morskim.